Sunday, October 18, 2009

Philadelphia

Nonii eelmisest blogist on nüüd paar nädalat möödas. Reedest teisipäevani oli siin ülikoolis neljapäevane sügisvaheaeg. Sügisvaheaeg algas reedel kell 18.00, ehk siis kasu said sellest vaid need, kellel olid loengud pärast 18.00 - need jäid siis ära. Mul aga olid loengud 9.00 kuni 12.00 ehk siis reede oli minu jaoks veel tavaline koolipäev. Sügisvaheaega ei peeta kõikjal üle Ameerika, näiteks Chicago ülikoolis ei ole sügisvaheaega kui sellist, on vaid Columbuse päeva tähistamine. Columbuse päeav oli siis 12. oktoobril ( see on liikuv püha, mida peetakse alates 1971.aastast igal oktoobri teisel esmaspäeval, varem peeti seda 12.oktoobril, aga kuna Columbus avastas Ameerika 12.oktoobril 1492 Juuliuse kalendri järgi , Gregoriuse kalendri järgi oli see aga hoopis 21. oktoobril ja seetõttu muudeti too päeav nüüd kõikuvaks.) ja see on "punane päev" ehk siis kooli minema ei pea, aga poed on enamuses siiski lahti, mitte nagu Belgias, kus punaste päevade puhul pannakse peaaegu kõik kohad kinni. Columbuse päeva tähistatakse ka Lõuna Ameerikas, Ameerika avastamise päevana.
Sügisvaheaja puhul korraldati rahvusvahelistele tudengitele ekskursioon Philadelphiasse, mis on rahvaarvult Ameerika 6. linn. Linn on asutatud William Penni poolt 1682. aastal ja sisuliselt oli see 1776-1799 Ühendriikide pealinn. Just selles linnas kirjutati alla Ühendriikide iseseisvusdeklaratsioonile. Ööbisime lennujaama lähedal asuvas hotellis ja raha kokku hoidmiseks majutati meid viiekesi neljainimese tuppa. Idaranniku linnad on arhidektuuriliselt kõik suhteliselt sarnased - põhja poole reisides meenutavad nad arhitektuuri poolest rohkem New Yorki ja lõuna poole liikudes, on see miks New Yorkist ja Vahemere linnade arhitektuurist. Philadelphias veetsime neli päeva, külastasime Independence hall ( See hoone, kus iseseisvusdeklaratsioonile alla kirjutati) ja kunstimuuseumi ning katedrale ja meremuuseumi, Philadelphia ei asu küll mere ääres, vaid jõe ääres, aga sellegi poolest kutsuti muuseumi meremuuseumiks. Külastasime pühapäeval üht neo gooti stiilis kirikut, kuid pühapäv ei ole just kõige parem päev kiriku külastamiseks, sest siis toimuvad seal jumalateenistused, nii me siis astusime oma viiese pundiga sellesse neogooti stiilis kirikusse ja nii kui me uksest sisse saime, juhatati meid kenasti istuma, sest jumalateenistus oli juba poole peal, arvasime, et pole viisakas välja tormata ja nii jäime istuma ja jumalateenistust kuulama. Kirikus oli peale meie veel nii 20 inimest - kõik kas latiinod või mustanahalised. Tegemist oli mingi gospelkogudusega äkki baptistid- igal juhul oli väga palju laulmist ja tantsimist, ning meile anti kätte tamburiinid, et muusikat teha, igal juhul korrutati nii miljon korda sõna aamen - et preester ütleb mingi lause ja siis kõik kooris kordavad aamen. Igal juhul oli päris tore kogemus, hiljem lugesime ühest brošüürist, et tegemist oli kogudusega, mis on peamiselt mõeldud etniliste vähemuste ja seksuaalvähemuste esindajatele.
Lõunat sõime peamiselt hiinalinnas, kus kõik on suhteliselt odav ja esmaspäeva õhtul otsustasime ka teha tutvust Philadelphia ööeluga, kuid muidugi ei tulnud kellelegi pähe, et rongi sõidugraafik on Columbuse päeva tõttu veidi teistsugune - ehk siis rongid lõpetavad liiklemise varem ja nii jäime oma rongist hotellini maha, aga vähemalt veetsime lõbusa õhtu Philadelphias. Kuna Philadelphia on nn. Ameerika iseseisvuse ja vabaduse sümbol, siis neid kahte sõna ekspluateeritakse seal kohutavalt, mõned näited - vabaduse rong, iseseisvuse tänav, vabaduse ostukeskus, iseseisvuse restorsan, iseseisvuse praad, vabaduse friikartulitega jne, kusagil oli kindlasti ka vabaduse WC. Igal juhul kuhu iganes sa vaatad, vabadus ja iseseisvus on ikka kuhugile sinna kirjutatud.
Paraku on nüüd sügis ka Põhja Carolinasse kohale jõudnud ja temperatuur jääb vaid 10-15 kraadi vahele, ma kaalun tõsiselt talvemantli ostmist. Teie aga püsige endiselt lainel ja kui kellelgi on küsimusi Philadelphia või Ühendriikide kohta, siis võib neid siin alati postitada.